De hogedrukpomp in een common-rail systeem is in staat enorm hoge drukken te genereren. De afdichtingen worden continue op de proef gesteld. Door de grote hoeveelheid brandstof die verpompt wordt zal slijtage op den duur onvermijdelijk zijn. De verpompte brandstof wordt niet alleen gebruikt voor de inspuiting via de verstuiver maar wordt ook gebruikt om de hogedruk pomp zelf te koelen. Het is dan ook makkelijk voor te stellen dat de werking na lange tijd niet meer optimaal is en vervanging nodig is. Een ruilpomp is dan een goede optie. Hiervan kan de kwaliteit zich meten met nieuw met een aantrekkelijkere prijs. Diesel Büchli heeft de grootste voorraad ruildelen van alle originele merken. Zo kunt u snel weer verder.
Repareren is datgene vervangen of herstellen wat het defect heeft veroorzaakt. Met andere woorden; de reden wegnemen waarom iets niet meer werkt.
Reviseren gaat veel verder, daar worden naast de defecte delen ook de delen vervangen die een probleemloze werking op termijn in de weg zouden kunnen staan, tevens worden eventuele modificaties aangebracht. De betrouwbaarheid van een gereviseerde unit kan zich meten met nieuw. Dit alles tegen lagere kosten en milieu verantwoord door het hergebruiken van onderdelen.
Om een goede werking te garanderen is het zeer belangrijk dat de inbouwinstructies van de fabrikant nauwkeurig worden gevolgd. Schoon werken is daarbij een absolute noodzaak. Vanzelfsprekend dient voorafgaande aan de installatie de eventuele oorzaak van het defect raken van de pomp weggenomen te worden.